Inloggen
Winkelmandje
Gratis verzending vanaf €50
Verf tot wel 50% goedkoper
Voor 15:00 besteld = Vandaag verstuurd
Gratis advies? 085-773 10 47 

Retour aanvraag

Het kan voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling* tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. (* uitgesloten van dit recht zijn Producten zoals omschreven in ARTIKEL 8 van de Algemene voorwaarden )


Let op! Orderdatum formaat is 00-00-0000. Dus 5 oktober 2022 is 05-10-2022.


Hieronder staat een overzicht met informatie over wanneer u wel en niet mag retourneren.

Kleur is niet correct, wat moet ik doen?

Het kan wel eens voorkomen dat een kleur niet correct is. Dit kan een fabrieksfout zijn. Het kan ook zijn dat het product niet correct is gemengd of dat er een ander probleem is ontstaan tijdens het mengen. De kleur mag altijd 5% afwijken van de kleurstaal Wat het probleem ook is, wij gaan dit natuurlijk voor u uitzoeken, in sommige gevallen betrekken wij de fabriek hierin. Dat kan Sikkens, Koopmans, Drenth, Relius, Cronolin, Nelf of een andere fabriek zijn. Dit moet echter wel binnen 14 dagen. Als er bepaalde garanties op een product zitten kunnen wij dit binnen 14 dagen herstellen. Controleer uw kleur dan ook altijd zodra u bestelling is binnengekomen om verrassingen te voorkomen.

U wil natuurlijk de juiste kleur hebben, als dit niet het geval is gaan wij dit direct oppakken en hebben wij de volgende informatie nodig.

1. Controleer de kleurcode op het blik.

2. Controleer de kleurcode op de factuur.

3. Vergelijk de kleur met de kleurstaal.

4. Doe eventueel een test op een roerstokje.

5. Laat de verf eerst goed drogen.


Maak foto's van het kleurverschil Er zijn klanten die een kleur bestellen vanaf hun beeldscherm, dit geeft altijd een kleurafwijking. We maken ook regelmatig mee dat klanten zich vergissen in de kleurcodes. Vergelijken met andere merken en blikken geeft helaas ook niet duidelijkheid. Het beste is om 1 op 1 te vergelijken met de kleurstaal.


Wij moeten eerst achterhalen wat het probleem is, dit kan verschillende oorzaken hebben. Wij kunnen een verkeerde basis gebruikt hebben, wij kunnen verkeerd gemengd hebben. Uiteraard lossen wij dit netjes op, we moeten wel altijd eerst de oorzaak achterhalen, vandaar dat wij al deze gegevens nodig hebben. In de meeste gevallen kunnen wij 14 dagen terugkijken in onze meng historie, vandaar dat wij ook vragen om de kleur direct te controleren zodat wij bij een foutieve kleur direct actie kunnen ondernemen en de klant zo min mogelijk vertraging heeft met de klus. Wij ontvangen dan ook graag onderstaande gegevens via ons formulier.

1. Foto van de mengsticker.

2. Foto van de basis (meestal onder de sticker).

3. Foto van de kleur naast de kleurstaal.

4. Aanvullende klantinformatie.

5. Foto van de geleverde verf naast een ander merk.

6. Foto van de 2 verschillende kleuren zonder kleurstaal.

Het blik is ingedeukt, wat moet ik doen?

Wat te doen bij kleine blikschade?

Wij streven altijd naar het zo goed en veilig mogelijk versturen van de producten. Alle blikken en emmers worden op een speciale manier verpakt en kunnen tegen een stootje. Het kan gebeuren dat een bestelling alsnog beschadigd bij u binnenkomt. De bestelling komt via vele routes en handen bij u terecht. Mocht u kleine blikschade hebben dan adviseren wij het volgende:


1. Uitdeuken waar mogelijk.

2. Kwaliteit blijft gelijk.

3. Houdbaarheid blijft gelijk.

Bij kleine blikschade kunnen wij helaas geen actie ondernemen, ondanks onze goede verpakking komt het wel eens voor dat er een deuk in het blik zit. In de meeste gevallen kan u dit met uw duim makkelijk uitdeuken.

Wat te doen bij grote blikschade?

Bij grote blikschade zien wij graag de foto's van het blik, aan de hand hiervan kunnen wij beslissen om een leeg blik te versturen waar de verf in over gegoten kan worden, in sommige gevallen kan de deuk uitgedeukt worden.

1. Uitdeuken waar mogelijk.

2. Eventueel overgieten in een nieuw leeg blik.

3. Kwaliteit blijft gelijk.

4. Houdbaarheid blijft gelijk.


Product lekt en is onbruikbaar

Maak direct foto's van de schade, van zowel de binnen als de buitenverpakking. Noteer dit altijd op het transport formulier zodat dit bekend is bij transport. Vul nu online het schadeformulier in. Bij een onbruikbaar product adviseren wij het volgende:

1. Foto's maken van de schade.

2. Notitie laten maken op het formulier.

3. Schadeformulier invullen.

Wanneer kan ik retourneren?

Retourneren mag binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Wij hanteren de volgende retourvoorwaarden. Retourneren gaat uitsluitend via het retourformulier en kan nooit telefonisch. Wanneer mag u retourneren:


A. Binnen 14 dagen na ontvangst.

B. Als de verpakking ongeopend is.

C. Als de verf Wit of ongemengde is.

Wanneer kan ik niet retourneren?

Retourneren mag niet meer na 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Gemengde verf kan nooit retour. Ook RAL 9010 en RAL 9001 zijn gemengd, geopende verpakkingen kunnen ook niet retour. Wanneer mag ik niet retourneren:


A. Als de verf gemengde is (o.a. RAL 9010, 9001).

B. Als de verpakking geopende is.

C. 14 dagen of meer na ontvangst.

Hoe moet ik retourneren?

U mag het pakket zelf verzenden, zorg er altijd voor dat u de spullen zo goed mogelijk verpakt en verzekerd verzend. Bij eventuele schade of vermissing van de producten kunt u het transportbedrijf aansprakelijk stellen. Daarnaast is het belangrijk om de factuur in de doos te doen zodat wij weten om welke klant het gaat, en zodat wij uw retour zo goed en snel mogelijk in behandeling kunnen nemen. Hoe moet ik retourneren?:


1. Doe de factuur in de doos.

2. Verpak het pakket stevig.

3. Verzekerd versturen.

Wat zijn de kosten voor retourneren?

De transportkosten zijn altijd voor de klant, u moet deze kosten zelf betalen. Wij rekenen geen administratiekosten. De transportkosten hiervoor zijn afhankelijk van het gewicht en het aantal zendingen. Voor kosten van het versturen van het pakket kunt u altijd terecht op de desbetreffende website van het transportbedrijf waarmee u wilt retourneren (bijvoorbeeld PostNL of DHL). Transportkosten die wij gemaakt hebben om het product bij de klant te krijgen kunnen wij in rekening brengen. Deze kosten zijn afhankelijk van het aantal colli en het gewicht van de colli.

Wanneer kan ik mijn geld verwachten?

Zodra de producten retour zijn gekomen controleren wij deze op schade en/of gebreken. Als de producten netjes en zonder schade bij ons zijn aangekomen storten wij uw geld binnen 14 dagen terug. In de meeste gevallen heeft u uw geld al binnen 7 dagen terug. Let wel op dat wij de transportkosten (die wij eerder hebben gemaakt) in rekening kunnen brengen. Deze kosten houden wij in van het te crediteren bedrag.

Retouradres

U kunt uw producten retour sturen naar:


Verfgoedkoop

Freark Damwei 12

8914 BM Leeuwarden


Zorg dat uw producten verzekerd verstuurd zijn en dat de factuur in de doos zit zodat wij uw retour zo snel en goed mogelijk kunnen behandelen.

* Verplichte velden

Aanmelden nieuwsbrief

Gratis verzending vanaf €50
Verf tot wel 50% goedkoper
Grootste assortiment van Nederland
Gratis advies? 085-773 10 47 

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen